SOLD OUT – Brasov Jazz & Blues Festival – ziua 3

Piața Sf. Ioan - Brașov
Vezi pe Harta

Citește mai mult

Dacă vrei mai multe bilete apasă pe buton de mai multe ori

Duminică, 5 septembrie 2021@Piața Sf. Ioan (Brașov)
Ora 18.00: Isabella Lundgren (SE)
Ora 20.00: NGUYÊN LÊ ”Streams” Quartet (FR/USA/CA)
Preț bilet presale până la 20 august: 35 lei*
Preț bilet întreg începând cu 21 august: 50 lei*

*Acest eveniment este organizat în conformitate cu noile reglementări în vigoare în ceea ce privește evenimentele, iar participarea este permisă EXCLUSIV:

  • persoanelor vaccinate cu ambele doze și care au împlinit 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare
  • persoanelor care prezintă dovada unui TEST RT-PCR NEGATIV efectuat în urmă cu maxim 72 ore sau TEST ANTIGEN RAPID efectuat în urmă cu maxim 24 de ore
  • persoanelor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV2, fapt dovedit prin documente medicale (test RT-PCR pozitiv la data diagnosticului, bilet de externare, test care să dovedească prezența anticorpilor efectuat cu maxim 14 zile anterior evenimentului)

Testele rapide antigen vor disponibile la acces și se vor pot face, contra cost, de către personal autorizat.

Purtarea măștii de protecție este obligatorie pe toată durata evenimentului pentru toate categoriile de public.

Conform ORDINULUI nr. 3.245/1.805/2020 completat la 20.05.2021, minorii sunt exceptați de la prezentarea dovezilor medicale de orice fel. Cei peste 5 ani vor purta mască.

NGUYÊN LÊ Streams Quartet: În căutarea rădăcinilor indigene ale Jazz-ului

 Născut în 1959 la Paris, Nguyen Le se simte foarte conectat cu moşternirea culturală a familiei sale vietnameze. A început să cânte la tobe la 15 ani, dar foarte curând a trecut la un alt instrument care îl va face cunoscut în întreaga lume: chitara.

În 1987 s-a alăturat proiectului muzical Orchestra Naţională de Jazz din Franţa. Germanii de la prestigiosul ziar Frankfurter Allgemeine Zeitung titrează: „Nimeni nu cântă la chitară ca el!”

Nguyen Le a participat la diverse proiecte jazzistice: cele mai cunoscute fiind ELB (cu Peter Erskine şi Michel Benita) sau propriul său concept, Jimi Hendrix Project.

În concertele sale Nguyen Le interpretează piese celebre din rock (Cream, Led Zeppelin sau Janis Joplin), dar influenţele asupra muzicii sa sunt foarte diferite, de la flamenco la muzica orientală sau cea asiatică, fiind definiţia corectă a world music.

Pe 5 septembrie, a IX-a ediţie a festivalului de Jazz & Blues de la Braşov se închide cu cel mai recent proiect al extraordinarului chitarist parizian de origine vietnameză Nguyên Lê, Streams, susţinut în formulă de cvartet, alături de percuţionistul newyorkez John Hadfield, vibrafonistul francez Illya Almar şi contrabasist canadian Chris Jennings.

Punctul de plecare pentru Streams l-a reprezentat dorinţa versatilului artist de concentrare în compoziţiile sale pe explorarea variilor experienţe personale din procesul de reproducere încrucişată a Jazz-ului cu muzica vechilor culturi asimilată formelor de expresie moderne, care i-au cristalizat pe parcursul anilor inconfundabila identitate artistică, de la Blues-ul sau Bebop-ul american la influenţele folclorice din muzica lui Bartók ori idiosincraziile etnice asiatice. Nu trebuie să uităm că autodidactul şi iconoclastul muzician de Fusion şi-a dat în tinereţe masterul în filosofie cu o lucrare despre… Exoticism şi că, începând chiar de la finele anilor ’70, s-a lansat aproape simultan în multiple experimente stilistice având ca bază pentru improvizaţie şi fuziune muzici indigene (algeriană cu Cheb Mami & Safy Boutella, turcă cu Kudsi Erguner, caraibă cu Ultramarine, africană, indiană, americană, vietnameză, etc, etc).

O altă dimensiune a ambiţiosului concept Streams, care încheagă uimitor de bine – în ciuda eterogenităţii surselor – concepte ritmice indiene, accente melodice extrem orientale, ritmuri de sorginte maghrebiană şi frazări vietnameze, este dată de spiritul colaborativ, întrucât fiecare din membrii cvartetului au contribuit cu insight-uri generate de propriile experienţe. Crescut în tradiţia Jazz-ului din Kansas City, John Hadfield a călătorit apoi în Orientul Mijlociu, Peru, Mongolia, India şi Indonezia pentru a deprinde ritmurile şi instrumentele specifice culturilor indigene, Illya Amar a colaborat de-a lungul timpului cu muzicieni din Argentina, Brazilia, Vietnam şi India, iar Chris Jennings este cunoscut pentru conlucrarea cu sârbul Bojan Z., tunisianul Dhafer Youssef sau algerianul Karim Ziad. Pendulând între toate punctele cardinale în căutarea inspiraţiei, Streams creează prin simbioză artistică o nouă şi originală punte dinspre tradiţie spre modernitate iar talentul performativ uriaş al lui Nguyên Lê anunţă pentru seara de 5 septembrie un veritabil regal muzical live la Braşov!

Text de IOAN BIG

ISABELLA LUNDGREN  –O Billie Holliday a Suediei

Nominalizată în 2020 la echivalentul suedez al premiilor Grammy pentru albumul Out of the Bell Jar, un tribut Jazz adus lui Bob Dylan, Isabella Lundgren (n. 1987) este o prezenţă strălucitoare în peisajul muzical scandinav datorită vocii aparte şi talentului său interpretativ absolut remarcabil. La 18 ani începea să studieze muzica la New School University for Jazz and Contemporary Music făcându-şi practica în cluburile newyorkeze, în care a devenit repede “de-a casei” cântând cu o varietate uluitoare de artişti, de la Moby, DJ-ul şi producătorul de Electro/Dance, la Eddy Davis, liderul trupei lui Woody Allen. După 5 ani, Isabella Lundgren a revenit la Stockholm şi, în paralel cu debutul discografic (It Had to Be You), a decis să îşi facă masteratul în… teologie. Un pas formativ aparent straniu dacă pasiunea ei pentru cunoaştere nu s-ar reflecta în modul original de abordare a muzicii, indiferent că e vorba de standarde ale lui Edith Piaf şi Irving Berlin ori de versuri pe care le-a compus pentru piese ca Eudaimonia sau A Time for Everything.

Isabella Lundgren va concerta în seara de 5 septembrie în premieră în România în cadrul Braşov Jazz & Blues Festival.

Text de IOAN BIG